tirsdag 20. juli 2010

Noen nye bilder...

fra hagen i dag. Har ikke brukt Eos’n da jeg tok bildene , så det er ikke alle som har like bra kvalitet.
Har ikke giddet å finne navnet på alle heller.
Regnet har gjort at noen steder er det en smule shabby, har ikke rukket å rydde over alt, og regnet gjør det stadig så…
Første dagliljen er i blomst. De begynner å få det trangt i bedet. Skulle ha lagd et nytt, men tror ikke det blir i år.

Denne kommer fra Jensen.
Campanula trachelium 'Bernice'

Denne  har jeg sådd selv, her har jeg plantet tre stk. i en urne. Har den ganske mange steder rundt om kring. Den visers godt når den blomstrer, bl. er ca 5 cm i diameter. 
Lavatera trimestris Mont Blanc

Denne Monarda’n er bare 30 cm høy.
monarda

Løpstikka -  Levisticum officinale er godt over 2 m høy, den rager noe skikkelig.  Blomsterstandene skal snart klippes ned, sånn at den blir på høyde med de andre staudene.
løpstikke

Denne er kjøpt på Plantasjen i år. Har en blå til også men den har ikke blomstret hverken i år eller i fjor. Den hvite jeg har kom med bare en blomster i år. Har kanskje ikke stått kaldt nok i vinter. 
agapanthus

Astrantia Major blomstrer fint.
astrantia

Husker ikke navnet på denne, men den er rålekker – Eryngium NN. 
eple2

Noen Geranium’er holder koken enda.
geranium

Fra et av de gule bedene, som egentlig skulle ha bare gule, røde og orange blomster. Etterhvert har det sneket seg inn rosa, blått og hvitt.
gult

Hosta med hvite blomster.
hvithosta

Tror dette er Maxima
hvitrose2

*
lilium red artiste

 Denne har snart spredd seg over hele haven, og det er helt i orden:-)
Lychnis Chalcedonica

*
ridder1

Noen av riddersporene har klart seg braOver fra bed i sørhagen, under fra kjøkkenside bed.
ridder2

Denne var jeg redd jeg hadde mistet i vinter, men den har klart seg. Noe redusert er den, men den kommer seg nok.
rosa augusta louise

*
rosa2

Fra bed under epletreet.
undereple


2 kommentarer:

  1. Ja,her var det mye som blomstret!Vi har ei herlig tid nå,mye som blomstrer og jeg bare elsker å plukke buketter til å pynte med inne.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons