lørdag 19. juni 2010

Peoner….

Jeg falt for denne da jeg var på Jessheim, Mester Grønn  hadde 3 for 2 tilbud. Da ble det 2 på meg og en gis bort :-) 

Har en del Peoner i hagen og noen har jeg gravd opp, og satt midlertidig i urner. De trivdes ikke helt der de var plassert, endel hadde det nok litt for trangt. Skal lage eget Peonbed etterhvert, men har ikke helt fått bestemt meg for hvor jeg skal ha det. 
peon2
 Farven er  egentlig dypere rød enn bildene viser. Jeg har en i samme dype farve , men ikke samme type blomst. Den har blitt skikkelig stor og fin de siste årene og blomstret riktelig i fjor. I år ser det ut til at det ikke kommer så mange blomster dessverre. Var ute i stad og da var det en Peon som begynte å slå ut blomstene,  den første her hos meg, og de første orient valmuenene stod også i blomst i dag.peon3
 

   Den gamle  vasken jeg kjøpte er hengt opp,men jeg skal se om jeg kan få tak i en gammel kran og sette opp der. Da blir det seende mer riktig ut. Den gamle sinkbøtta har jeg sett under for å hindre at vann renner ned på terrassegulvet. Mulig den blir beplanet også :-)
Oppe i vasken har jeg satt Asarina, to forskjelliger sorter, to småbladet og en storbladet. 
vask2
Da ser det endelig ut som solen vil titte frem igjen, dere for ha en riktig God Helg dere som kikker innom.

2 kommentarer:

  1. Nydelige peoner! Gleder meg til å se peonbedet ditt ferdig =) Utslagsvasken er jo helt genial, og det kommer til å bli lekkert når det vokser til! Klart du må plante i sinkbøtta, for hvis det regner så blir det jo vann på den under også!
    Ha en fin lørdag!

    SvarSlett
  2. Har også peoninnlegg i dag. De er bare SÅ herlige.
    Så skjønn vasken på veggen!!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons