lørdag 29. mai 2010

Miniagurker...

Kjøpte en plante for en snau uke siden. Da var det bare blomster og en liten antydning til agurk som kom.
I dag ble den plantet om i en selvvannings kasse. Den fikk godt med kukompost i potta, da oppdaget jeg en agurk på ca 7 cm nederst på stammen, den plukket jeg og spiste opp.
Nams det blir maulemat i sommer ;-D  kjempegodt.
De skal egentlig høstes når de er 10 cm, men det går greit når de er litt mindre også. Det virker som de vokser fort i forhold til andre agurktyper. Har egentlig ikke så mye peling da jeg aldri har dyrket agurker før. Har tenkt å ha en del forskjellige grønsaket i drivhuset når jeg har fått tømt det. Tomater, paprika og physalis bl.a.
Får tro  at den vil trives i selvvanningspotta og at den er stor nok. Tror jeg vil ha en vanlig agurkplante også, men den får vente litt.

Har plantet om tomatplantene også i dag, og tre Physalis philadelphica Purple planter. Disse sådde jeg ikke før den 10.04. og det er nok noe forsent tror jeg. Tvilsomt at jeg får noe frukt på de i år, men får håpe det beste.  De burde få farten på seg nå med store potter og kukompost. Nå regner og tordner det ute, så i dag blir det pusling inne.

Ha en God Helg folkens.

3 kommentarer:

  1. Agurker trives nok i selvanningskrukke - avhengig av jevn vanntilførsel som de er. Jeg har slangeagurk, og de begynner å bli ca. 15 cm nå. Jeg støvsuget physalis i drivhuset i vår - hadde altfor stor produksjon og ingen som ville spise :-)

    SvarSlett
  2. Så spennende med agurk i hagen,sunt og godt. :)Mette. La meg til som følger jeg.

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons