tirsdag 25. mai 2010

Fra drivhuset..

Siden det er meldt kaldt om  natta nå har jeg flyttet inn igjen alt jeg hadde til herding ute, så nå er det rimelig fullt inne i drivhuset. Noe av det som står der er også planter jeg har kjøpt. En fordel at jeg er litt treg i år da, har ikke begynt den store utplantingen ennå. Bare plantet litt i noen urner, disse blir dekket med agrylduk om  natta nå. Men det som er ergelig er at jeg må begynne herdingen på ny.   
Tok noen bilder i dag.
Gulvplassen er godt utnyttet til de store plantene.
driv3venstre
Ganske fullt i hyllene også.
driv2

drivgulv2

 Denne statuen falt jeg for fa jeg hos Gartner Olsen for en stund siden.
drivmadonna

Litt stæsj og pynt må man ha ;-)
drivstæsj

Har fått tak i en del bladbegonia i år, noen skal brukes i samplantinger, men disse to har jeg plassert i en urne. Synes de passer godt sammen med denne urna.
begonia urne

En stor Petunia har fått plass i et lite sinkfat i denne pidestallen. Skulle hatt tak i noen annet til den, ikke så pent med fatet til pidestallen. Men Petuniaen vokser seg forhåpentligvis større og dekker fatet.

petunia Nå har jeg satt på litt varme i drivhuset sånn at det holder ca 10 grader pga. Ipomeane og Basilikumene. Vi får håpe at dette er siste kuldesprellet sånn at det går an å begynne å plante ut.

4 kommentarer:

  1. Så frodig det var i drivhuset ditt, og mye lekkert som blomstrer! Den bladbegoniaen din var skikkelig fin, og vil gjøre seg i samplantinger =) Men dumt at du måtte bære i hus, bare for å begynne herdinga igjen! Jeg lar de stå ute, for jeg har ikke et drivhus å sette de inn i! Det blir for mye jobb å bære de i kjelleren igjen! Agrylduk har jeg et eller annet sted....Krukkene klarer jeg ikke å flytte! Vi får satse på at juni blir varm og deilig =)

    SvarSlett
  2. ÅÅÅÅÅÅhhhhhh utrooolig flott!!! Jeg er ikke noe flink til å stæsje i drihvuset om sommeren. Alt flytter liksom ut derifra da. Men jeg må visst gjøre noe ser jeg.
    Herlig pus du har også!
    Hilsen TurboLotte som er logget inn som bloggpuls plukker.

    SvarSlett
  3. Hei. Jeg er virkelig målløs.. for en herlig frodighet. Jeg lurer på hvor stort drivhuset ditt er? Det ser i alle fall imponerende ut. Takk for titten :)

    SvarSlett
  4. Vanligvis er det ikke så ryddig der :-D
    Skal prøve å holde det litt pent i sommer. For første gang skal jeg ha agurk og tomater inne der. Har også noen planter som jeg har planer om å la være inne i drivhuset i sommer.
    Drivhuset er forresten ca 15 kvm.

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons