søndag 2. mai 2010

Drivhus innflytting...

har brukt dagen til å rydde og vaske  i drivhuset. Har fått flyttet over noen av plantene også, men en del står fremdeles igjen på planterommet. Får se om jeg  får tatt resten i morgen. Under testingen av varmeovnen og frostvakten oppdaget jeg at frostvakten har gått dukken. Manuell  på/av  slåing av ovnen inntil jeg får vært på Claes Ohlsson for å få tak i ny.
Tok noen  bilder av planterommet før jeg begynte flyttingen. rimelig fullt der ;-)
Bildet over er til høyre for døren. Det gule lyset skyldes en natriumlampe, ikke det beste lyset å ta bilder i akkurat. Bilder under er til venstre for døren. Hyllene står så tett inntil gjestesengen at det er bare så vidt jeg kan gå bak de. Gjester har jeg alså ikke hatt her på en stund da ;-)))plrvent
 I drivhuset er det god plass foreløbig, men det skal inn fire reoler til, et par stoler og et bord. Reolene som står der kjøpte jeg på Rusta for noen år siden. De er i stål og veldig lette å holde rene, ca . 120 cm høye og 75 brede.
På venstre side har jeg en hylle med undervanningsbrett langs hele drivhuset. Som skyggeduk bruker jeg agrylduk, enkelt og rimelig. Flere bilder kommer senere når jeg kommer mer i orden der inne.
Ha en fortsatt God Kveld.



5 kommentarer:

  1. Så herlig det må bli å få flytte plantene ut i drivhuset! Det blir så mye lysere og luftigere liksom. Og mye bedre plass sikkert også! Kose deg =)

    SvarSlett
  2. Det var planterommet sitt det :-) Tenker det er deilg å flytte ut i drivhuset.

    SvarSlett
  3. Du verden for et utvalg av planter!
    Hobby/syrommet benker og flater er dekket med planter hos meg. Jeg har ikke drivhus, så noe sømarbeide blir det ikke på en stund.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  4. Det var jammen et fullt planterom. Ser ut som du har mange spennende planter på lager!
    Flott og romslig drivhus, hyllene var fine.

    SvarSlett
  5. Noen av plantene burde vært ute i drivhuset allerede for 1 mnd. siden, men pga. strømprisen har jeg drøyet og drøyet.

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons