lørdag 1. mai 2010

Clematis Wada's Primrose

Jeg kjøpte  6 Clematis da jeg var på hagemessen, og de har inntil nå vært på planterommet. Og de har vokst noe enormt og flere står med knopper. 
Wada’s Primrose blomstrer nå.
I helgen må jeg begynne å flytte ut i drivhuset, har drøyet i det lengste pga. at strømme har vært så dyr. Men nå må jeg for det er jungel på planterommer, Clematis, Cobea, Ipomoea og Asarina må få vokse seg til. Nå må jeg slutte med knipingen.
Egentlig burde jeg ha klippet ned Clematisene og ikke latt de blomstre i år, for å få de til å forgrene seg mer. Det har jeg ikke hjerte til, får heller klippe de ned etter blomstring og så får det gå som et går.

Nå må jeg  av sted for å handle til helgen, ha en riktig God Helg dere som titter innom.

Senere: He,he helgehandel liksom, det er 1. mai i dag ja…

7 kommentarer:

  1. Vakker klematis den der! God helg!

    SvarSlett
  2. Hehe - skal i konfirmasjon i morra og sa til søstra mi i går at jeg måtte ta meg en tur inn til byen i dag for å kjøpe konfirmasjonsgave... det var godt at jeg snakka med henne for hun lurte på hva jeg fikk kjøpt 1.mai ;)

    SvarSlett
  3. Og god helg til deg også :D

    SvarSlett
  4. Sånn er det når man er senil på korttidsen. Jeg kom ikke på det før jeg var på parkeringplassen, det var så merkelig lite biler der ;-). Da gikk det opp et lys for meg.

    SvarSlett
  5. Hvite Clematis er så nydelige :) Jeg har bestilt Viticella Alba Luxurians på ROM, gleder meg til å se den i blomst :) Vakre bilder av dine hvite!

    SvarSlett
  6. Den clematisen var kjempefin. Skjønner godt du ikke har råd til å fjerne knopper for at den skal forgrene seg mer. Det skulle ikke jeg heller gjort :))

    SvarSlett
  7. Skulle gjerne sett planterommet ditt =) Har du ikke et oversiktsbilde?
    Clematisen din var skikkelig flott, jeg forstår gpdt at du ikke har hjerte til å klippe den ned!
    Ha en fin helg!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons