lørdag 10. april 2010

OBS jeg har holdt på å glemme…

konkurransen som jeg har hatt gående. Det ble Seascape som kom nærmest med 156, jeg har 146 blomster og hagebøker. Krepsemor nummer to med 123.  Send meg adressene deres her så kommer det bok + overraskelse i posten.
Fredag var jeg  på hagemessen en liten tur. Alltid hyggelig å møte andre hagegale. Synes den var litt bedre i år enn tidligere år.  Rom fra Tønsberg var der bl.a. så det ble med noen Clematiser hjem, de får stå i pottene sine til det blir bart og frostfritt ute. Jeg får pent ta jobben med å bære de ut og inn hver dag.
Måtte selvfølgelig innom Fuchsia og Pellis standen også. Hesleberg fristet med lekre Pioner, her klarte jeg å holde meg i skinnet.
 
Hagegal hadde en veldig fin stand i år, en kjempejobb av de som har arrangert dette.
Men det som irriterer meg ved denne messen er at  arrangørene  ikke tar til vettet og har den i mnd. skiftet mai/juni istdet. April er alt for tidlig. Da hadde det kanskje vært mulig for utstillerne å ha mer spennende planter også. 
Ny anskaffelsene som ble med meg hjem:
Clematis
Firefly  Kaen  The Vagabond Veronica's Choice  Violet Elizabeth  Wada’s Primrose
Fuchsia Blue Mirage Circus Spang+les  Golden Aniversery Procumbens
Den ene er en artig liten kryp Fuchsia, Procumbens, den har veldig små blad og meget spesielle blomster. Her er et bilde jeg har stjelt fra Google.
fuchsia_procumbens_2
Pelargonia Caroline Schmidth Charity
Chokolade blutch - denne finner jeg ikke noe særlig om på nettet 
Dichondrifolium
Fruity ikke denne heller
Grafer Tanten Weiz? - Vet ikke om jeg har klart å tyde navnet riktig
Lady Plymouth Spitfire

Annet Dahlia Berliner Kleene
Blodbeger

Alt dette må jeg ha på plantetommet inntil videre, og der begynner det å bli fullt. Drivhuset kommer jeg ikke til å sette i gang riktig ennå, må spare på strømutgiftene så dyrt som det er om dagen. Men det er utrolig hva som går an ;-)

7 kommentarer:

  1. Det var så koselig at du kom og sto på stand på fredag. Du fikk da jammen kjøpt en masse fint også. Jeg skal prøve å få gått en runde i morgen. Håper det ikke er tomt over alt.

    SvarSlett
  2. Det var bare hyggelig å kunne avlaste litt ;-)

    SvarSlett
  3. Så mye fint du fikk med deg! Kanskje de legger hagemessen såpass tidlig fordi utstillerne har bedre tid nå? Når sesongen begynner blir det rimelig hektiske tilstander på hagesentre og planteskoler.

    SvarSlett
  4. Hvis man bare er gal nok går man på messe uansett når den blir arrangert ;D

    SvarSlett
  5. Självklart var jag på mässan också, vem kan motstå det. Men, som du säger, det var lite tidigt på säsongen och inköpen begränsar sig därefter. Var nog en tur inom Hagegal också, men jag fastnade för jordskokker, 2 nkr,- stykk, det var kul det :)

    SvarSlett
  6. Så spennende at jeg var en av to som var nærmest :o) Men jeg får ikke til å åpne lenken din!

    Jeg har e-post: ritrons@hotmail.com

    Krepsemor

    SvarSlett
  7. Å så moro at jeg vant JIPPPPI.
    Etter en trist uke for meg, var dette en gledelig overraskelse.
    Har sendt deg e-mail.

    Så mye fint du fikk med deg fra hagemessen.

    Ha en riktig fin vår dag.
    Klem fra Rigmor~~Seascape~~

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons