onsdag 21. april 2010

Loddes ut – Gammaldags buskrosor

av Lars-Åke  Gustavsson.
For å være med i lotteriet gjør du bare følgende:
Legger inn en kommentar her = 1 lodd
Linker til konkurransen i bloggen din = 1 lodd
Legger deg til som følger av min blogg = 1 lodd
Du kan alså få opptil 3 lodd.
Frist er 10. mai.
I tillegg til denne boken sender jeg med en overraskelse. 
Alle rose elskere kjenner vel til Gustavssons bøker, denne omtaler en del historiske roser. Fine bilder med god beskrivelse og herdighet. Anbefales absolutt, siden jeg har to, lodder jeg alså ut den ene.
Da håper jeg riktig mange vil ha denne boka, det er bare å melde seg for å få lodd :-)
De historiske rosene er et must i hagen synes jeg i hvertfall og  jeg har en del.
Første sommeren jeg bodde her kjøpte jeg fire roser, Totenvik rosa, Maiden Blush, Westerland og Goldener Olymp. De to siste gikk ut etter noen år og disse har jeg ikke erstattet.
  Det har blitt en del roser opp gjennom åra, noen har gått ut pga. at frosten har tatt de. Jeg har ikke helt oversikt over hvor mange roser jeg har igjen, regner med at noen har gått dukken i vinter. Det ser stygt ut for noen, men jeg kan være heldig og de kommer igjen fra rota. Det har skjedd før. 
Selv om greinene er helt svarte og inntørket kan det være liv i rota, så jeg graver aldri opp antatt døde roser før i slutten av juni. Det ville jo være synd å grave opp rota og så viser det seg å være liv i den. I år skal jeg prøve å lage en oversikt over hva jeg har av roser. en vrien oppgave da mange navnelapper har forsvunnet eller bleknet så navnet er uleselig.


13 kommentarer:

  1. Jeg har allerede hatt deg på følgelista mi ei god stund, jeg :)

    Da har jeg vel to lodd nå da, eller? ;)

    SvarSlett
  2. Ja, jeg hiver meg gjerne på konkurranse! Legger link i bloggen også :)

    SvarSlett
  3. Så fin bok da! Jeg blir med :) Skal linke konkurransen din i neste innlegg som kommer i morgen eller torsdag. Følger er jeg allerede :)

    SvarSlett
  4. Jeg har de store rosebiblene - i to utgaver, men vil gjerne ha denne også. Herlige bøker!
    Har lagt meg til som følger. (Du var nå på blogglista mi allerede.)

    SvarSlett
  5. Hei!
    Så koselig blogg du har!
    Som roseelsker blir jeg med!
    Antallet roser i min hage øker for hvert år.
    Jeg legger meg som følger og linker på min side!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  6. Heisann,klart jeg vil være med i konkurransen,følger er jeg allerede,så 2 lodd til meg!

    SvarSlett
  7. Åh så lekker boook!
    Har gjort alle tre tingene jeg likegodt. Følge deg må jeg jo uansett!!
    http://turbolotte.blogspot.com/2010/04/jentungen-imponerer-sterke-sener-for.html

    SvarSlett
  8. Hei Aud :) For en flott gave, jeg vil gjerne være med på trekning. Følger gjør jeg allerede, og jeg skal legge link til konkurransen på bloggen min. Da blir det vel tre lodd.

    Jeg har en god del roser i hagen, men de fleste har fått hard medfart i vinter. Godt å høre at de kan komme igjen fra rota selv om de ser døde ut :)

    SvarSlett
  9. Jeg er med:) Legger meg til som følger og linker til innlegget senere i dag:)

    Jeg er rosenovise. Har hatt noen få, men kjøpte fler i fjor. Og går det bra i år, er jeg redd jeg blir bitt av den bassilen også...

    Klem

    SvarSlett
  10. Kult med konkurranser, klart jeg legger deg til, følger deg gjerne, og roser er alltid vakre. Er ,som du, særlig spent på hvem som har overlevd. Og mannen i huset har hatt beskjæringssaksen i sin hånd (siden jeg sitter med foten i gips) og har klipt ALLE roser !!!! Ja, ja, den som lever får se. !! Legger link til deg på bloggen min, også.

    SvarSlett
  11. Heisann, jeg vil også være med på trekning. Følger og legger inn en link - 3 lodd.
    Spennende med roser...jeg har ikke så mange, men prøver og stelle så godt jeg kan med dem jeg har. Ser ut som det er liv i alle rosene mine etter vinteren, og det er jo kjekt:)

    SvarSlett
  12. Så spennende med giveaway, jeg er med:)) 1 lodd til meg:))

    SvarSlett
  13. Koselig blogg.
    Helt enig med deg når det gjelder plen. Trivligere med mange staudebedd.

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons