torsdag 15. april 2010

Ipomoea batatas...

Har vært hos Gartner Olsen en tur, der har de en del forskjellige Ipomoea. De står ikke ute i butikken, så hvis noen skulle ta seg en tur må de spørres etter.
  Varigert har jeg ikke sett noen steder før.
Disse mørkbladede synes jeg er så lekre i samplantinger med lime eller sølvfarvet bladverk.  Hadde en i fjor som jeg var veldig fornøyd med, fikk dessverre ikke soset meg til å ta bilde.
Av Black Heart haddde de også en som så ut vil å få mere avlange blader, usikkert om det var var Black Heart eller en annen variant. 
De hadde også den vanlige grønne varianten, men den hoppet jeg over :-) Ellers har jeg fått sådd de siste frøene, har nok kommet en del over de 50 sortene som jeg hadde satt som grense. annet var ikke å vente :-D. Oppdatert frøliste på høyre side. Er nesten ajour med priklinga også, bare Nicotina Lime gjenstår.
Mente jeg skulle få tatt litt ute i dag , men var hjemme fra jobb senere enn beregnet, så det ble ikke noe av.


4 kommentarer:

  1. Så heldig du har vært som fikk tak i sånne lekkerbiskener ;o) Nå gleder jeg meg til å se de vokse og blomstre =)

    SvarSlett
  2. Å for noen fine blader. Håper du er flink å ta bilde når de vokser til og blomstrer.
    Nicotina Lime er så søt, jeg elsker lime fargen.

    Ha en riktig fin helg.
    Klem fra Seascape

    SvarSlett
  3. Oj oj, her var det mange nydelige blader! Nicotina Lime sto på frøplanen i år, men måtte velges bort til fordel for andre pga den evinnelige plassmangelen på planterommet. Håper jeg får sådd den neste år :) Prikle ja...har igjen en hel urskog virker det som

    SvarSlett
  4. Så Flotte Ipomoea batatas. Den som bare hadde en gartner Olsen her :)

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons