lørdag 13. februar 2010

Hostabok….

Bestillngsfinger’n i farta igjen, denne gangen en Hostabok -
The New Encyclopedia of Hostas. Trodde jeg hadde en Hosta bok fra før, men etter en kikk i bokhylla fant jeg ingen. Mulig den har gjemt seg, men  er sikker på at det ikke er denne jeg har.
Opp i gjennom årene har jeg skaffet  meg en del forskjellige hagebøker. Såpass mange at jeg nå kun kjøper spesialbøker, som f.eks om Hosta.
Jeg begynner å få en del forskjellige nå men har ikke helt oversikt over hvor mange, men det er vel blitt en ca 40 forskjellige i hvertfall.
Her er en av dem Hosta Lemone Lime. Denne  blir ikke så stor ca 15-20 cm høy m. blomster.  Den har virkelig   flotte blomster.

Hota_Lemon_Lime2
I går etter jobben var jeg på CC Vest (jobber på Lysaker), der var jeg innom en Te, kaffe og sjokolade butikk. Og da var det en annen kunde som skulle ha karamell te. Karamell te har jeg aldri hørt om før, så jeg vart nysgjerrig og kjøpte med meg litt selv også.
Vet ikke helt hva jeg synes om smaken, men OK til Croissanter ;-)

IMG_0009

3 kommentarer:

  1. Da kan du bare glede deg, for det er en fantastisk flott bok!

    SvarSlett
  2. Nydelig gul Hosta :) Den egner seg sikkert fint som bunndekke i staudebed hvis den ikke blir så stor?

    SvarSlett
  3. Jeg digger spesialbøker, virkelig grave seg ned i en sjanger :D Og hosta er jo utrolig artig da.

    Nå er presentasjonen til Frøken Solslikk 2010 ferdig, takk for at du deltar :)

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons