lørdag 20. februar 2010

Duller og stuller

med småtassene på planterommet ;-)
Er og kikker noen ganger hver dag. Er det noe mer som har dukket opp nå? Passer på at jorda ikke tørker ut i varmen, dusjer og myser etter nye spirer. Merker at så sjuka er blaffet opp ja. Har satt en grense på 50 sorter, og får værsegod holde meg til den.

Det er farlig å kikke på andres blogger om dagen, der bestilles det både det ene og andre.
Ble farlig fristet da jeg så en som hadde bestilt noen nydelige Fuchsia’er. Men nei jeg skal la være.

Alcea Chaters White har kommet med en spire, denne gikk jeg og lurte på om jeg skulle kjøpe noen nye frø av. Den har vært treg til å komme i forhold til de andre Alcea’ne.
Frøene er noe gamle så det kan være derfor. Mr. Watchman har heller ikke kommet med mer enn en spire. Det var jo liksom disse to sortene jeg skulle hatt en del av da. Ja, ja, det kan komme flere spirer etter hvert, det hender det kan være ujevn spiring.

Det som jeg trodde var Bonariensis spirer begynner jeg å lure på om kan være noe annet. Dette rotehodet har muligens klart å stokke noen merkepinner.
Det er mistenkelig mange spirer i potta, hadde ikke så veldig mange frø igjen. synes spirene kan ligne på Asarina. Blir varig hva det er når de vokser seg til.

Her er Bonariensis? spirene
 sådd1


2 kommentarer:

  1. Er det ikke gøy å dulle med spirene! Jeg går også og myser nå om dagen, og syns jeg ser en bittebitte liten spire, men nei! Det var bar et lite rusk! Utålmodig og litt frustrert innimellom ja!

    SvarSlett
  2. Sånn feilmerking gjør det hele bare litt ekstra spennende, her kan det også gå litt fort i svingene. Ellers har jeg det med å ikke merke, tenker at jeg husker jo det... Burde jo kjenne meg selv bedre!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons