fredag 19. februar 2010

Bonariensis har spirt:-)

8 dager tok det fra såing, uten stratifisering.
Har stått under høynatriumslampe i 25-26 grader når lampen har stått på, og ned mot  12 grader om natta. Mulig så høy temperatur har gjort susen. Tidligere har det vært inn og ut av kjøleskap i flere uker for å få de til å spire.
Ellers har Aslepias Ice Ballet og Alcea The Watchman spirt.
Blir kanskje mer såing in helga innimellom glaninga på OL :-)
Det tvar dagens haging.

Så til en dose med  NSB, grrrr :-( Brukte 3 timer hjem i dag fra jobben, nå  begynner jeg å bli mildt sagt drittlei av NSB. Tre fredager på rad er toget hjem blitt innstilt. Har reist på forskjellige tidspunkter i håp om komme meg hjem uten noe tull.
Skulle ta 14.42 toget i dag, hørte en mumling over høytaleren uten å få tak i hva som ble sagt.
Selvfølgelig når det er  noe galt så funker som oftest ikke høytaleranlegget på Lysaker heller, og sportavlene viser i hytt og pine.
Det ante meg at det var noe tull, så jeg tok  Lillestrøm toget til Oslo S. Gikk opp i hallen for se på tavla om det ville gå noe tog, det skulle gå et nytt kl 15.57 fra spor 11. Vel, tenkte jeg, da rekker jeg og handle litt mat. Når det var gjort sjekket jeg tavla igjen, joda toget skal fremdeles gå fra spor 11.
Da er det ca 15 min. til toget skal gå, så jeg går ned og venter inne nede ved enden av rullebanen ned til perrongen. Gidder ikke å stå ute og vente i kulda.
Klokka passerer  16.oo, ja, ja det er vel forsinka da tenkte jeg.
MEN så kikker jeg over på perrongen på andre sida i det et tog går ut. Og hva står det bakpå toget ???
Dal, SELVFØLGELIG. 
Jeg mitt naut tenkte selvfølgelig ikke på å holde øye med perrongtavla for å se om den endret seg.
Og høytaleren hører man ikke når man står innenfor glassdørene.
Å fytte rakkrern, gjett om jeg ble forbanna, en time til å vente på neste tog.
Jeg følte meg rett og slett lurt og snytt.

Som trøst kjøpte jeg en bukett tulipaner.
Nå skal jeg sløve foran glansynet resten av kvelden.

Ha en trivelig kveld folkens.
tulmont

1 kommentar:

  1. Tulipanene veide nok mye opp for opplevelsen på perrongen. SÅ frustrende stakkar! Hurra for de flinke bonariensisfrøene dine :)

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons