onsdag 24. februar 2010

Hersens tjuvpakk:-(

Ble frastjålet lommeboka da jeg skulle hjem i dag.
Ble antagelig spanet på da jeg fornyet månedskortet mitt. Jeg pleier alltid å være påpasselig når jeg taster pinkoden til bankkortet, men tydeligvis ikke nøye nok i dag.
Det oppstod trengsel inn på toget, og det var det to øst eurpeeisk utseende menn som lagde. Den ene kom med en liten trillekoffert og trengte seg forbi før folk kom seg ut, lagde noen merkelige krumspring og kom seg forbi meg hvor han bråstopper. Jeg blir dyttet bakfra, en eller annen trenger noe voldsomt på. Førstemann sier Lillehammer, Lillehammer, får nei til svar, trenger seg da ut igjen. Jeg setter meg på et ledig sete, men av en eller grunn kikker jeg i veska og da er lommeboka borte. 
På det lille øyeblikket trengselen varte har da han som var bak meg klart å dra opp glidelåsen på veska, tatt lommeboka som lå i bunnen og rukket å dra igjen glidelåsen. Og innen jeg rakk å sperre bankkortet hadde de klart å loppe kontoen min.
Vanligvis pleier jeg ikke å fornye månedskortet på Lysaker og pleier å holde hånden over vesken når jeg går på toget, men ikke i dag.
Når jeg tenker over det så burde jeg ha reagert da det ble så voldsom trengsel og dytting bakfra. Vel det er lett å være etterpå klok.

Heretter gjør jeg følgende:
Ikke fornye månedskortet i byen, enda mer forsiktig når jeg må bruket bankkortet, blåholde på veska når jeg går på buss/tog, spesielt i byen.
Være OBS når det er noen som oppfører seg merkelig når de trenger seg forbi folk og inn på toget før folk kommer seg av. Spesielt utenlandsk utseende folk som går på lokaltog med koffert eller trille og liksom har gått på feil tog.
Ja,ja det kan jo skje hvem som helt, i dag var det meg.
Jeg er av den engstelige typen som vanligvis er nøye med å skjule inntasting av pinkode, holder veska foran meg med hånda over i rulletrapper og ved påstigning buss/tog og der det er trengsel.

9 kommentarer:

  1. At det går an! Håper det ikke blir for store konsekvenser for deg.Er det rart man blir engstelig sier nå jeg.

    SvarSlett
  2. Uff,stakkars deg! Det må ha vært en guffen opplevelse. Trøsteklem!
    Vi prøver forresten å ha et lite treff på Gartner Olsen på lørdag kl 12. Hadde vært koselig om du også kom!
    Line

    SvarSlett
  3. Uff,stakkars deg! Det må ha vært en guffen opplevelse. Trøsteklem!
    Vi prøver forresten å ha et lite treff på Gartner Olsen på lørdag kl 12. Hadde vært koselig om du også kom!
    Line

    SvarSlett
  4. Huff å huff, det er ikkje måte på til frekkhet. Ein kan jo ikkje føle seg trygg nokon stad for slike bandittar utspikulerte som dei er!

    SvarSlett
  5. Usj - ekkel opplevelse og masse praktisk elendighet å ordne opp i etterpå. Trøsteklem herfra også!

    SvarSlett
  6. Jeg kan en masse ord som passer i denne anledning, men siden jeg prøver å være ett anstendig menneske skal jeg ikke skrive dem her.....

    :( :(

    Håper det ikke får altfor store økonomiske konsekvenser for deg, det her.

    SvarSlett
  7. Neiii...stakkar deg. SÅ guffen opplevelse og utrolig kjedelig og tidkrevende med alt styret som følger. Usj og isj.

    SvarSlett
  8. Huff og huff. Skulle ønske de snart hadde fått tatt de rakkerne. Det er ikke mer enn to- tre uker siden det samme skjedde med en medpassasjer på Gjøvikbanen. Da opererte de fra Oslo S. Jeg så den ene og sannsynligvis var det samme banden.
    Håper banken og kortselskapet ditt bruker vett og forstand.
    Trøsteklem fra meg.

    SvarSlett
  9. Au da, så uheldig!
    Ikke greit å verge seg mot slike tjuvtriks. Men det er jo ikke din feil, så jeg håper og tror banken stiller opp.

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons