lørdag 2. januar 2010

Godt Nyttår alle hagevenner...

Det har vært stille fra meg en god stund nå, men skal prøve å være litt mer flittig her i år ;-) Grunnen til det er sykdom, og at jeg har vært i "krig" med NAV de siste 2 årene, og "krigen" vant jeg. tongue smileys Har derfor ikke hatt hverken overskudd til haging eller hageforumer. Men nå kan jeg i hvertfall endelig slappe av etter å ha blitt erklært varig 50% ufør. Det har tatt på både fysisk og psykisk dette. Skrotten vil ikke det jeg vil lenger, har mistet mye av kreftene pga. muskelsmerter og må bare innse at jeg ikke makter haven lenger. Jeg kommer til å selge huset etterhvert og prøve å få meg leilighet på bakkenivå med en liten haveflekk. Men hvor det blir vet jeg ikke. Det bestemmer lommeboka, har lyst til å fortsette å bo på Øvre Romerike hvis jeg finner noe som passer. Skal i hvertfall ikke forhaste meg, men virkelig bruk tid på å finne noe som jeg liker. Jobben har flyttet til Lysaker, men lommeboka hyler nei til flytting til den sida av byen. Tiden fremover i vinter kommer til å bli brukt til innvendig oppussing av hus og kjeller. Såing blir det neppe før sent på våren, men da bare sommerblomster. Siden jeg ikke har noen vinterbilder har jeg stjelt denne snutten fra Youtube ;-) Hvordan lager man linjeskifte igjen nå da?

6 kommentarer:

  1. Så leit å høre om sykdommen, og din kamp mot NAV! En har som regel mer enn nok med det, om ikke en må begynne å kjempe for å få de en har rett på også! Men så bra at du vant til slutt!
    Jeg har savnet deg og bloggen din. Du har så mye fint i hagen din,clematis og flotte bladplanter!
    Men en kan jo kose seg med en liten hageflekk også! Det viktgste er jo at en har det bra i hverdagen.
    Ha en fin lørdagskveld!

    SvarSlett
  2. En hage skal være til glede, ikke et "må" - så lykke til i skaleringen. Har du tatt med i beregningen at livet kanskje blir enklere nå som du slipper å slåss mot Nav?
    Lykke til iallfall - og godt nyttår.

    SvarSlett
  3. Hei Aud.
    Så hyggelig å "høre" fra deg igjen :-)
    Trist at helsa ikke er bra, men godt å høre at du vant seieren over NAV. En sånn kamp kan virkelig tappe for krefter og overskudd.
    Ønsker deg et godt nytt hageår enten det blir i "gamlehagen" eller i en ny.
    Stor klem fra meg.

    SvarSlett
  4. Så koselig å høre fra deg igjen, og så leit å høre at helsa har sviktet. Det er synd at en skal være nødt å kjempe med Nav når en egentlig har mer enn nok med å klare dagene når helsa svikter.
    Håper at alt går din vei nå og at du får deg en liten hageflekk til sommeren.
    Klem:)

    SvarSlett
  5. Godt nytt år til deg, kjekt du er tilbake i bloggverden!

    Leilighet er et greit alternativ, håper du finner en i grønne omgivelser...

    SvarSlett
  6. Gratulerer med NAV seieren :) Håper dette gir deg ro slik at du kan bli bedre, rart med det det tar på å sloss slik.

    Ønsker deg riktig godt nytt år!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons