onsdag 6. januar 2010

Det er så kaldt så kaldt...

I går kveld var det 27 kalde her smileys
Jeg fyrer på harde livet for å holde varmen.
Var meningen at jeg skulle på jobb i dag og gikk ned på stasjonen for å ta 7 toget. Men som vanlig når det er kaldt er det store forsinkelser. Det er venterom her heldigvis, men der var det så kaldt at jeg ikke orket å være der.
Tåler ikke å fryse og bli kald, da får jeg vondt. Ja, ja, får håpe det går bedre i morgen winking smileys.
Berte har vært litt småtufs i det siste. Har vært veldig tungpustet og snorket som et uvær når hun sover. Hun har alltid vært det, men jeg synes hun har blitt verre. Det skal ikke katter gjøre, så jeg var hos dyrlegen i går og fikk sjekket henne. Det viser seg at hun har et for trangt svelg, drøvelen faller ned og hindrer luft tilgang. Ikke noe som kan gjøres noe med, men det er ikke farlig, så det får hun leve med.
Verre er det at hun har for store blodverdier som går på lever og nyrer. Hun er igjen for å få behandling for dette, men jeg angrer så fælt på at jeg lot henne bli igjen. Er veldig usikker på om det er til noe særlig hjelp. Men da har jeg ihvertfall gjort det jeg kan for henne. Skal hente henne imorgen, så får jeg se hvordran det går.
Nå vet jeg ikke helt hva slags kosthold hun har hatt før jeg overtok henne. I følge tidliger eier fikk hun middagsrester, som de skyllet vekk krydder og sausrester fra. Katter skal ikke ha salt og krydder, og selv har jeg alltid vært veldig nøye med å gi kattene mine et variert kosthold.
Nå har jeg hatt henne i snart ett årog det året har gått fort. Hun er en katt som passer meg veldig bra, hun var vant til å gå fritt ute der hun kom fra. Her hos meg holder hun seg ved huset og kommer når jeg roper på henne. Er aldri ute lenge av gangen. Nå på vinteren er hun knapt ute i det hele tatt. Er noen min utter ute på trappa, så er det inn igjen.

6 kommentarer:

  1. Huff. Det er hardt å være både liten og stor skrott i denne vinteren. Vi får bare håpe at veden holder over kuldeperioden. Det er en mager trøst at "det heldigvis er vindstille".

    SvarSlett
  2. brrr 27!
    Sitter her i sofaen med varme på føttene to ullpledd og skjerf, stakkars varmeovnene mine henger ikke helt med, men det går da greit for noen timer, det blir fort litt varmere i huset når natta er over.

    SvarSlett
  3. Godt nyttår til deg og den fine pusen!
    Herlig at du har vunnet NAV-krigen og har mer overskudd igjen.

    SvarSlett
  4. Godt å fyre nå ja. Trondheimsfjorden sender kalde gufs hit i 22 minus, og i morgen blir det kaldere her. Var faktisk vind ute i dag og, skal tro hvor kaldt det egentlig var da?
    Vel, katten ligger nesten under ovnen..
    Håper det går bra med birmaen din:)) Middagsrester er ikke så bra nei, salt og krydder. Ikke bra for oss heller alt saltet vi spiser. Her salter vi sjøl den som vil, for jeg syns ferdigprodukter har så mye salt i seg at det kan umulig være bra. Det aller meste blir laget fra grunnen av.
    Kan de ikke operere drøvelen til katter, sånn de gjør til mennesker når de snorker? Eller er det bare ganen som blir tatt da kanskje.
    Katten her snorker han og, men så er han en traust Gudbandsdøl. He..
    Kan gå ett og et halvt døgn før han er ute på do. Selskapsblære ja:))
    Ha fine januardager fortsatt, og kos deg inne i varmen:)

    SvarSlett
  5. I følge dyrlegen kan det ikke opereres. Det ser ikke ut til at hun er noe videre plaget, men det høres ikke noe særlig bra ut.
    Så flink du er som lager mat fra grunnen av. Det er nok det beste, da har man litt kontroll på hva man får i seg.

    SvarSlett
  6. Godt nytt år! Nydelig bilde av vakker pus!

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons