søndag 25. januar 2009

Jeg har fått samboer/I have been cohabitant

Denne nydelige frøkena ble med meg hjem i dag. Hun heter Elena og er 8 år og trengte et nytt hjem. De tidligere eierne følte at de ikke hadde nok tid til å ta seg av henne lenger.

This beautiful lady was home with me today. Her name is Elena and is 8 years old and needed a new home. The previous owners felt they had not time to take care of her anymore



Hun trenger og krever mye oppmerksomhet, noe hun skal få hos meg. Jobber bare annen hver dag nå og har tid nok til å ta meg av henne. Har tenkt en stund på å skaffe meg katt igjen som nevnt i et tidligere innlegg. Og Birma er og blir min type katt. ;-)

She needs and require much attention, something she should get at me. Jobs only every other day now and have time to take care of her. Plan for a while to get my cat again, as mentioned in a previous post. And Sacred Birman is my type of cat.

Vurderer å få meg en til siden hun er så selskapssyk, men da blir det en kattunge. Hun er ifølge tidligere eiere ganske dominant av seg, da vil det gå greiere med en kattunge. Jeg får se an hvordan det går med henne, fortsetter hun å være like krevende som før trenger hun selskap av en Birma til.


Hun har et alldeles nydelig ansikt, og minner meg om min første Birma, men hun var brunmasket.

She has a lovely and beautiful face, and reminds me of my first Sacred Birman, but she was a sealpoint.

16 kommentarer:

  1. For en sjarmerende dame!!! Helt skjønn!!! Her er det lett å bli forelska!!! Hun ser bestemt ut! - men slik er det vel med bevisste skjønheter!!!

    Ja jeg er "kattemann" - og - men det er Skogskatten som er min favoritt! Desverre mista vi vår, og har nå en vanlig huskatt, men neste gang!!!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med samboer. Det var litt av en skjønnhet.

    SvarSlett
  3. Gratulere med den nydelige pusen!
    Vi hadde også en birmakatt, som vi nettopp har måtte avlive. Han var også en ganske bestemt type=)

    Kos dere masse!

    SvarSlett
  4. Åååh, vilken fin katt! Jag är inte så bra på kattraser - är birma en långhårig perser? Det ser så ut på teckningen i alla fall.

    Själv går jag också och funderar på att skaffa katt - kan bara inte bestämma mig riktigt...

    /Helen

    SvarSlett
  5. HelenJ: Birma stammer fra Siameser og Perser. Pelsen er semilanghår, dvs. middels langhåret. Den har alså siameserens tegninger og delvis perserens pels.

    SvarSlett
  6. Åååå så vakker hun er!

    SvarSlett
  7. Det var en fin pusefrøken :) Så flott at du ville ta til deg en eldre katt. Ser stadig annonser på katter som omplaseres og da er det fint at hvertfall noen får en god heim!
    Håper du får en koselig tid sammen med pusillen :)

    Mari_

    SvarSlett
  8. Ja det er som >Harryford seier vanskelig å ikkje bli forelska i ei slik dame ;)
    Nydelig!

    SvarSlett
  9. Så heldig liten pus :) Nydelig er hun! Det er så godt å høre og lese om katter som får et nytt hjem. Det varmer virkelig hjertet mitt, flott gjort av deg Aud!

    SvarSlett
  10. Så nydelig pus du har fått deg!!

    SvarSlett
  11. Gratulerer med ny pus! Det var en nydelig frøken du har fått deg :-)

    SvarSlett
  12. She is beautiful and looks very contented in her new home!

    SvarSlett
  13. Næææææææh!! Utrolig søt. Heldiggris!!

    Hvis du vil lage en katteblogg, så vi kan følge med, så har jeg en samleside alà Markblomsts hageblogger, på www.katteblogger.blogspot.com

    SvarSlett
  14. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons