onsdag 10. desember 2008

Knurr telefonselgere er noe hærk........

De gir seg aldri, for tredje gang i kveld ringte det en her. Har sluttet å svare de, tar bare av telefonrøret og legger fra meg telefonen. Da burde de skjønne at her blir det ikke noe salg og gi seg, men nei da. Tredje gangen gjorde jeg følgende : Svarte så jeg lavt jeg bare kunne, forhåpentligvis så måtte vedkommende skru opp lyden for å høre meg. Ventet til jeg hørte noen begynte å prate og remjet så høyt jegt bare orket (har ingen naboer tett på). Håper vedkommende fikk seg en ordenlig støkk, og at det blir riktig så lenge før de ringer igjen. For ringe før eller siden kommer j#"%*)/e til å gjøre. Slem jeg? Nei, bare drittlei av j#"%a selgere som ikke respekter at man har reservert seg og heller ikke tar et nei for nei. Hva skal man gjøre da, noen som har forslag?
Det værste er at jeg rotet bort heklenåla mi i hurumleien. Holder på å hekle meg en duk til salongbordet, den består av lapper som skal sys sammen. Hvor stor den blir kommer an på hvor mange lapper jeg orker å hekle.
Når det gjelder haging, skjer det fint lite for tiden. Har ikke så mye som kikket eller tenkt på frølister engang. Kommer nok bare til å kjøpe noen få må ha frø av sommerblomster som jeg er gått tomt for. Kun sommerblomster skal sås, ingen stauder. Grunnen er at jeg må prioritere å pusse opp huset innvendig og ute. Er luta lei av farvene her, de er veldig 90 tall's, vel mye farver mao.
Det går veldig fort til jul nå. Har ikke dradd frem noen av nissene ennå, får se hva jeg får tid til i helga. Heldigvis er jeg nesten ferdig med julegavene. Kan ikke fordra dette gavehysteriet. Liker ikke å få gaver selv heller, har jo det jeg trenger. I år ser det ut til at jeg har lykkes med å få folk til å slutte meg å gi meg gaver. Bare tull at voksne folk skal drive å "bytte" gaver. Mye bedre å gi bort de kronene dette koster til veldedighet f.eks.
Nå får jeg lete videre etter heklenåla mi, ha en fortsatt trivelig kveld og kos dere med denne:

2 kommentarer:

  1. *skoggerler* - tusen takk for en ufattelig god ide! Den skal jeg opiere! Leste høyt for gemalen, og vi lo godt begge to!
    Telefonselgere er ikke velkommen her heller, nei.. Og de som spør om de kan ringe senere, får alltid klar beskjed om at NEI - det vil jeg ha meg frabedt. Så hva gjør de da? Jo, sender en tekstmelding...

    SvarSlett
  2. Hihi.
    Her i huset bruker kapteinen å slite dem ut når han er i det humøret. Har hørt på endel merkelige samtaler...

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons