søndag 12. oktober 2008

Ophiopogon planiscapus 'Nigrescens'

I bought two new plants of this beautiful little plant yesterday. I've had it before also, but it has gone out. I will try it again, and have now planted it in two different places in the garden.
I will not give it up, yet. ;-)
Dette nydelige lille gresset har jeg hatt før også, men det forsvant i år. Så nå har jeg kjøpt to nye som jeg har plantet forskjellige steder i hagen. Jeg vil ikke gi det opp ennå.
Rodgersia - bronze leaf, is not sure what type it is, has a unique color now.
Rodgersia - bronseblad, er ikke sikker på hvilken type jeg har,
har en lekker farve nå.
This Rhododondren that I don't remember the name of, has been copper red. Denne Rhododendronen som jeg ikke husker navnet på, har fått en flott kobberrød farve.

22 kommentarer:

  1. Nydelige bilder og farger, Aud! Mine ophiopogon døde også i vinter. Jeg må se å få skaffet meg noen nye, for de er så flotte!

    SvarSlett
  2. Jeg mener jeg har frø av denne gresset. Det skal jeg så neste år. Er de vanskelige å overvintre altså? Hm, får se om det kan gjøres noen tiltak for at de skal klare seg. Om jeg får dem til å spire og vokse da.

    SvarSlett
  3. Great colourful leaves are a big asset in the garden. The pink rhododendron leaves are gorgous. Thank you for stopping by

    SvarSlett
  4. I love your russet and bronze leaves---especially nice in an autumn garden.

    SvarSlett
  5. Aud, I really like Ophiopogon, it would look lovely against white snow - perhaps this year we will get a little! I do like the other plants you have, lovely colours.

    The pictures on you blog are lovely, I look forward to seeing more. Thank you for writing in English, I appreciate the extra time it must take.

    Best wishes Sylvia (England)

    SvarSlett
  6. Aud, I hope you have good luck with your new plants this time.
    The gold and copper red leaves are particularly lovely at this time of year.
    Your autumn garden looks very pretty.

    SvarSlett
  7. Beautiful photos of the foliage! I rally like the copper colors.

    SvarSlett
  8. WOW! Rodgersiafotografiet är bara så vackert!
    Linda

    SvarSlett
  9. I love your bronze colors, and I wish you luck with your Ophiopogon. I have found it to be quite hardy in Maryland, USA, but it did take a year or two to get well established. Good luck!

    SvarSlett
  10. Gtattis!! Du er jo nr. 4 på top 10 bloglista til blotanical:-)

    http://www.blotanical.com/php/display_popular_7.php

    SvarSlett
  11. Your lovely photos have certainly have captured autumn's stunning colors, Aud!

    SvarSlett
  12. Gillar både ditt mörka ormskägg och rodgersian.
    Kul att du lämnat spår hos mig så jag kunnat hitta dig.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvarSlett
  13. Your autumn colors are gorgeous!

    SvarSlett
  14. Just found your blog and love your latest post off fall leaves. I'm a big fan of Rodgersia and love the russet leaves of the rhodie. Thanks for a great post! Fran

    SvarSlett
  15. Aud,
    You have a beautiful garden. I'm glad I discovered it today!
    shirley

    SvarSlett
  16. Wow that's some beautifully coloured foliage.

    SvarSlett
  17. Silver and bronze !!
    Looks surreal.
    Wonderful foliage.

    SvarSlett
  18. BEautiful plants.
    Don't give up... I look forward to seeing it on your blog next spring.
    Best regards,
    Philip

    SvarSlett
  19. Wow! You have such a variety of colors. So pleasing to eyes

    SvarSlett
  20. Hi Aud,
    I'm so glad you have the Google Translator in the sidebar! Someone needs to tell Signe to get one too! I love looking at your garden photos, so it doesn't even matter whether we speak the same language in words. We speak the same language in pictures:) I wonder what your December GBBD photos will be like?? Take care! Jan

    SvarSlett
  21. Hei:)
    Kjøpte Ophiopogon i går, da fikk jeg beskjed om at den burde dekkes med granbar eller lignende om vinteren. Viss den står i potte bør den tas inn.

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons