søndag 28. september 2008

Ryddedag

Har endelig fått lånt meg henger, så nå kan jeg få kjørt vekk en del skrot og hageavfall.
Dagen i dag skal brukes til å hive på hengeren det jeg får plass til. I morgen har jeg fri så da får jeg se til å få kjørt noen lass på dynga.
Neste år har jeg bestemt meg for å så minimalt, bare må ha sorter, dvs. sommerblomster, ingen stauder. Har tenkt å prøve å holde meg nede på ca. 50 sorter, i år var det ca. 150.
Da kan jeg ta å kaste en dela v pottene jeg har tatt vare på, trenger ikke å ta vare på alt heller :-)
Det er ganske så fullt i bedene, har ikke plass til mere stauder før jeg får lagd meg nye bed.
I bedet ved inngangspartiet må jeg ta opp rubbel og bit og få delt opp, der er det mildt sagt overfyllt. Men jeg har ikke hjerte til å kaste det som blir til overs, og særlig ikke når jeg skal lage meg nye bed, bare jeg får penger til jord.
Lommeboka har vært mager i sommer, er i ankesak om trygd hos NAV, og har måttet klare meg på halv lønn en stund.
Det er en del som blomstrer bra ute i urnene ennå, får vente med å rydde de til frosten har tatt de.
_
Akita bli gulere og gulere.

Her er det ikke igjen mye rødt, men den er fin som gul også.

Europa beinveden har fått en nydelig høstfarve.

Liatris'n har fått en høstbrun farve, bak står en rødbladet Ligularia. Ganske så dekorativt sammen synes jeg,

4 kommentarer:

  1. Jeg har også bestemt meg for å begrense såingen til våren. I år ble det for mye, kanskje det er derfor jeg har gått litt lei også.

    Håper du slipper å krangle altfor mye med NAV, det tærer på å være i konflikt med disse instansene.

    Flotte bilder du har lagt inn på bloggen din.

    SvarSlett
  2. Very pretty blooms. Enjoyed my visit !

    SvarSlett
  3. Wow! You've got gorgeous dahlias!

    Thanks for picking my latest blog post on Blotanical! :-)

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons