tirsdag 9. september 2008

Pelliser.........

er min nye dille av året. Før likte jeg ikke Pelliser i hele tatt, eller dvs. jeg kjøpte en og annen duftpellis i blant. Men jeg har jo oppdaget at det finnes mange forskjellige med duft og at noen har et utrolig lekkert bladverk. Så det er blitt ca. 20 stykker i løpet av sommeren + en del stiklinger som jeg har tatt av duftpellisene. I dag er de blitt tatt inn, noen av de som har bra med knopper skal få stå i vinduene. Jeg begynte å ta en del bilder, men batteriet sa stopp så det ble med disse:
*
Golden Stardust står det på merkelappen, men det kan ikke stemme, blomsten er annerledes på den.
Occold Schield, ikke så høy med halvfylte blomster Ukjent dverg med nydelige blomster, finnes i flere farve varianter NR. 19 fra Hagemo, den har meget mørke blader med lys kant, ser ut til å være en dverg
Creamy Nutmeg, lekkert bladverk har brukt den en del i forskjellige sammenplantinger i tidligere år.
I følge Twins er dette 'Wilhelm Langguth', fine blomster og blader, men noe slengete vekst.

2 kommentarer:

  1. Så flotte pelliser du har :-)
    Den siste ligner på en jeg har 'Wilhelm Langguth', men jeg ble litt usikker når du sier at den har slengete vekst, det har ikke min..
    Du kan jo ta en titt hos meg, jeg har lagt ut bilder av den.
    Wenche

    SvarSlett
  2. Etter å ha Googlet er jeg enig i at det må være den.
    Takk skal du ha ;-)

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons