lørdag 6. september 2008

Ingen tvil...........

om at høsten er her. Var ute og tok noen bilder fra hagen i dag. Mye begynner nå å bli avblomstret og jeg synes det begynner å bli noe shabby i bedene. Må se til å få tatt en sjau med rydding.
Holder på å lage meg et ventebed hvor jeg må plassere forskjellige busker og roser jeg har hatt på vent. Hadde store planer om å lage meg en del store bed i år, men lommeboka sa nei.
*
Her er en del bilder fra dagens fotorunde.
-
Frøstand av Sempervivum Godaert, den er ganske dekorativ.

Denne har jeg glem navnet på, men den har store rødaktige blader.

Polygonum capitatum får noe alldeles praktfulle høstfarver på bladene, denne må jeg huske og ta frø av.

Perilla frutescens var. Crispa - buskpurpurnesle denne kan brukes i salater visstnok. Jeg har sådd den kun fordi den har så utrolig flotte blader og brukt den i diverse samplantinger. Her er den sammen med en Ipomea batatas Margerite, lekker kombinasjon synes jeg.

En ettåring som jeg ikke husker navnet på, den er kjøpt fordi jeg måtte ha noe å fylle opp med i et av de gul/røde bedene.Lobelia'n blomstrer fint ennå, denne er ettårig og ca 70 cm høy.
Dahlia color Spectacle, denne har store blomster og knollen skal få overvintre. En cactus Georgine, synes blomstene er små og noe pjusk så jeg vet ikke om jeg gidder å overvintre denne. Denne er har også store blomster, blomsterrik og skal få lov til å overvintre.
Akita har begynt å blekne, hvis dere ser på den største blomsten, det var den som kom først.
Absolutt den fineste jeg har***

Selvsådd Tagetes patula Dainty Marietta, veldig fine blomster men noe små.

3 kommentarer:

  1. Ikke mye shabby her spør du meg ;0)

    masse vakert i bedene enda du!

    SvarSlett
  2. :-))) Utrolig hvor mye kan skjule vekk når man redigerer bildene ;-)

    SvarSlett
  3. Mange flotte blider her. Forhåpentligvis har du blomstring lenge enda.

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons