torsdag 10. juli 2008

Rosa Astra Desmond lever

Dette er en rose fra en import jeg var med på fra Knud Pedersen i Danmark for noen år siden. Denne trodde jeg hadde gått dukken i fjor, da så jeg ikke noe til den. Men nå blomstrer den som bare juling. Det er en sone 3 rose, hvite små fylte blomster i et enorm antall, engangsblomstrende klatrerose som kan bli inntil 3 m høy. Den er bare nydelig, håper den kommer med rotskudd så jeg kan få den på flere steder i hagen. Nå ligger den langs med bakken fordi jeg ikke har støttet den opp, men det skal jeg se til å få gjort i morgen. Da skal jeg kikke etter rotskudd også.

5 kommentarer:

  1. så lekker den var! den så jo helt hvit ut.
    Takk for kommetar inne hos meg forresten, fint å få høre at Leonardo da Vinci ikke henger hos deg for det er temmelig irriterende sånn som det er nå. Regner med at det retter seg med litt bedre plassering og godt med mat.

    SvarSlett
  2. Den var flott du!! Har fått så sansen for hvite blomster. Skal tro om den klarer forblåste trøndelag?

    God kveld:-)

    SvarSlett
  3. Takk for besøket hos meg;)
    Så trivelig det var her inne da, og bladoholikk da gitt. det er vel det jeg er jeg og. Men den hvite rosen øverst her var bare helt knall da.

    Sommerhilsen fra trøndelag;)

    Kommer nok igjen hit ja.

    SvarSlett
  4. Moseplassen: Ja den er helt hvit.

    Kathrine: Hos meg står den veldig lunt, men den er absolutt verdt å prøve.

    SvarSlett
  5. Nydelig rose, men jeg er i sone 5.

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons