tirsdag 8. juli 2008

Mere roser

Desverre har jeg mange roser som jeg ikke har navn på fra en import jeg var med på for noen år siden. Merkelappene bleknet før jeg kom så langt at jeg fikk lagd skikkelige navnelapper.
Har funnet igjen importlisten, så jeg får sette meg ned å se om jeg kan finne ut hva som er hva.
*
Bakerst t.v. er Rosa Leonardo Da Vinci, hvit revebjelle, den store røde er Rosa Dark Lady, en hvit sommmersalvie, og foran til høyre en rød tobakksplante.
Begge rosene remonterer.
Rosa Benjamin Britten, Austinrose, dufter men remonterer ikke
Rosa Augusta Louise, en morsom rose som endrer farve etter ca. 3-4 dager, den blekner og går over i en sart rosahvit skimrende farve. Skal ta bilde om noen dager så dere får se forskjellen.Den lukter nydelig og remonterer. Graham Thomas, en nydelig Austin rose, som både remonterer og lukter. Ukjent fra importen, nydelig men ikke så stor.
Enda en ukjent
NN
Oså ukjent
??
Rosa Robusta, nydelig knallrød forholdsvis store blomster til ikke å være fylt,
remonterer og dufter.

1 kommentar:

  1. Åh! Den mørkelilla uten navn - sånn sikler jeg også på :)
    -moma fra hagegal

    SvarSlett

Alltid hyggelig med respons